:: JOIN THIS SITE ::

Follow by Email

11 August, 2014

Anak Panggil "MAK"

yes! anak aku memang panggil aku MAK.

tetibe je rasa nak up post pasal ni :D

kadang2 aku sentap la jugak bila orang nak gelak2 bila dengar anak aku panggil MAK.  x paham aku. takde masalah pun dengan perkataan MAK tu kan.. konon2 anak aku tu kampung or tradisional sangat la.. takde hal la. x kesah pun, as long as anak aku boleh panggil aku dengan panggilan yang jelas. dan sekurang-kurangnya anak aku boleh bercakap :)

mula2 tu memang teringin nak anak panggil 'bonda'.. tapi macam susah je kan.. hahaha.. tukar panggil 'mummy' je.. tapi nak buat macam mana, dah dia tak pandai cakap bonda/ mummy.. ajar panggil ibu/ mama pun tak dapat.. yang keluar, hanya MAK.

MAK pun MAK la.. takpe, bonda, eh mummy suka je.. :)

***

meh, belanja sikit gamba anak bujang MAK ni.. hehehehe





4 comments:

mrs gold said...

aku pon sama...pngil mak ja senang...haha.mmng niat nak pnggil mak ja

f.i.z.a said...

tu la.. ok je kan klu panggil mak pun.. tp bila siap ckp, kelakar la anak awk ni.. kampung sgt panggil mak, mmg sentap. hohoho.

bintanghati said...

hehehe... klu aku dgr pn, mesti aku x caye anak ko panggil ko MAK.. bkn sbb title kampung ke haper... tp selalunya mak2 zaman skang kan lbh sng ank panggil mama, mummy, bonda.. bg aku klakar bab tu je.. naseb baik aku x dpt dgr lg ank ko panggil ko MAK...hihi..

f.i.z.a said...

hahaha.. tu la bintanghati. sure tak caya kan.. mula2 anak aku panggil tu mmg nak gelak la jugak. tapi tak kesah la.. sbb sblm tu dia tau panggil "are" je.. singkatan panggilan ayah :D
so, skrg kdg2 ayah dia pun panggil mak :D
bangga wei anak panggil mak. klasik sikit :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails