:: JOIN THIS SITE ::

Follow by Email

13 August, 2010

masak2 & kueh raya


semalam kan giliran umah aku utk moreh Surau Al Faizun, Taman Bukit Serdang.. so kene la aku  masak (arahan dari incik suami)

huhuhu..

aku wat mee goreng je..  
antara bahan-bahannya ialah :


dan semalam gak mak mertua aku datang umah. huhuhu.. melompat aku dengar bile cik bun ckp mak nak datang. bukan melompat suke, tp aku takut weh.. hahhaa..

aku bukan x leh masak.. boleh je.. (eerrr.. kurang sikit la..). cuma aku memang x boleh klu ade orang tengok aku masak. kang abis resepi dalam kepala ni ilang.. huhuhu..

tp, x kan x bagi mak nak dtg kan.. aku pun redha je la..
(tp dalam kepala ni dah pikir macam2 dah.. hehhehe)

tengah aku potong-memotong kat dapur, mak mertua aku pun sampai..

siap bawak ni,
dengan  ni,

see.. mak mertua aku sangat rajin hokeh... xctly dia mmg dah tau pun yg aku kene masak utk moreh tu..

memule tu mmg cuak gak la.. tp kan yg bestnye ni..

nampak tak tangan tu? hehehe.. semestinya bukan tangan aku, tp tangan mak mertua aku..

dia yg masak ye tuan2 puan2..

aku cuma assist je.. 

hehehe.. mak mertua aku mmg terel bab masak memasak ni.. dia mmg x sampai ati nak tengok aku bersilat kat dapur tu.. hahhaa.. dan dengan pantasnye, dia pun masak..

dan aku TOLONG dia masak..

hikhikhikhik.. ok la kan.. 

gamba makanan yg dah siap dimasak, xde.. sbb malu la weh, dah la bukan aku yg masak, pastu beriye2 snap gamba.. hahaha.. kang x pasal2 mak mertua aku cakap aku ni jakun mcm x penah masak kang..

hikhikhik.. aku mmg sayang mak mertua aku.. sbb dia baik..
(",)

lagi satu nak share..

tengok laki aku beli ape utk aku..

mixer

ni sebagai dorongan utk aku buat kueh raya. ulang suara, BUAT.
bukan beli ye kengkawan..

bukan 1, tapi 30 jenis!!

sbb, klu xde 30 jenis, tahun ni aku raya umah mertua..
huwaaaaaaaaaaaaa

ni sume sbb aku terlepas cakap la ni.. hah, hambek ko 30 jenis!
1 hari, 1 jenis
*
*
*
tetibe je aku rase mcm nak nanges..
arini dah 3 hari puasa, tp kueh raya 1 pun x buat lagi..
resepi pun x carik lagi..
hadooiii.. 
*
*
*
err, sayang, boleh tak kite tukar perjanjian raya 2010 tu..??
pelissss..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails