:: JOIN THIS SITE ::

Follow by Email

27 October, 2010

puting beliung @ kampung

Kejadian : Puting Beliung
Tarikh : 22 Oktober 2010 (Jumaat)
Masa : +-3 petang
Lokasi : Sekitar Kampung Geduhom, Dangi, Johol, N. Sembilan

sangat terkejut.
ni 1sti time jadi gini. sblm2 ni x penah pun. masa gamba ni ditangkap diambil, ari ahad. x sempat nk balik jumaat tu. kawasan2 yg t'kena tu banyak dah dibersihkan.
x semua kawasan kat kampung kene, ada sikit2 je.. tp teruk jugak lah..
dgr cerita mak & makcik2, sgt menakutkan.
angin tu mmg berpusing2 la.. dahan2 pokok tercampak sana sini. sangat takut! dgn bunyi angin menderu lagi.. binatang ternakan lari sana sini.
mase kejadian tu hujan. mmg dlm minggu tu asek ujan je, cuma x sangka lak yg tu dgn pakej puting beliung sekali.
umah mak kat kampung x de yg rosak. cuma pagar runtuh sikit la. sebaik pokok tu tumbang ke arah pagar, klu arah umah, rasenye ranap semuanya.

ni antara gamba2 yg sempat ditangkap diambil.

antara pokok kelapa yg tumbang
seminggu dpt minum air kelapa muda ;p
 ayah tengah bersihkan kawasan pagar umah yg rosak. dapur umah di belah kanan gambar, jarak hanya dlm 3 meter shj.
 pokok jering itu
buluh berselirat
 pokok2 tumbang ke arah jalan dah dibersihkan.
line talipon time tu terputus, sbb wayar putus


kawasan ni yg paling teruk kene. sebelah kiri jalan tu ada umah.
kat umah tu ada kandang kambing. runtuh kene hempap pokok
ini belakang umahnye
 ini pulak umah jirannya. bumbung umah (dapur) abis diterbangkan 
 kebun pisang abis rosak

 pokok durian pun sama

itu je gamba yg ada. tp rasenye cukup la utk menunjukkan betapa semuanya rosak dlm sekelip mata.
setiap kejadian tu ada hikmahNya..
mungkin kita yg x tau, atau buat2 tak tau.
renung2kan.
*
*
*
owh, lagi satu gambar..

hehehe.. jgn marah.. ;p

> dah lame giler x naik moto <

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails