:: JOIN THIS SITE ::

Follow by Email

23 December, 2010

Menu Tetiap Pagi..

menu sarapan pagi aku..
tetiap hari..

nasi lemak lauk ayam



tetiap hari aku makan menu yg sama..muak kan? tukang beli sarapan aku, kak shima. xpun intan..kadang2 shu..
klu dorang x kuar makan, aku pun x makan la..

menu yg sama tetiap hari ni bukan la beli kat tempat/ kedai yg sama je.. tukar2 la..
cuma mendenye mesti nasik lemak & lauk ayam..
x kesah la ayam rendang ke, ayam sambal ke.. ayam goreng ke..
asalkan ayam la..

memang muak!

klu dlm sebulan tu ade la 3-4 kali je kut aku tukar menu..
makan bihun sup. tp itu klu kak shima/ intan g makan kat MTDC.
klu tak, menu seperti biasa.

kirenye menu tetap aku nasik lemak dengan bihun sup je la..
tp nasik lemak je la yg paling byk kali aku makan..
bihun sup sekali sekala je..

tp aku x tau ape makanan yg best utk di makan..
hahhaha.. gilo kentang. punye byk makanan kat m'sia, itu pun aku xleh nak pilih

bukan ape.. aku rase itu je yg kene dgn tekak aku..
aku x makan lunch.. so, aku kene makan pagi yg berat2 sikit..
balik keje pun belum tentu terus makan..

klu makan kat kedai xpe lagi kan.. cube kalau balik kene masak dulu..
kul bape baru dpt telan nasik?
memang kebulur jugak la..

jadi, pd pendapat perut aku, nasik lemak je yg sesuai..
then, aku ni klu makan nasik lemak, tak makan sambal..
sbb tu kene ada lauk..
lauk plak mmg AYAM je la..
hahhaha.. bukan sbb bos aku wat AYAM, aku makan AYAM ye..
hikhikhik.. tu je kut lauk yg sedap..
gile memilih aku nih!


nescafe ais

air pulak, mmg aku x penah tukar.. dah berzaman aku minum air ni.. nescafe ais..
laki aku selalu bising sbb aku ni selalu sgt minum nescafe ni.. kan x elok utk kesihatan..
bukan laki aku je bising..kak shima pun selalu gak bising..

paling2 aku akan minum nescafe ni 2 kali sehari la.. tu minimum tu..
ketagih kut..

aku tau kesan2 buruk klu kite minum nescafe ni byk sgt, tp aku mcm xde pilihan lain dah.
aku x tau nak tukar air ape..
x kan nak minum limau ais pepagi kan.. x mo aku.

milo ais aku x leh minum.. kang memulas2 perut aku kang..
teh ais lak, angin.. lagi la aku x mo minum..
lain2 xde lagi yg aku terpikir..

tlg la kasi idea air ape yg best utk diminum, selain nescafe, milo & teh..

owh, air nescafe ais aku ni akan bertahan sampai petang tau..
hahahha.. letak je tergantung kat tepi kabinet tu..
agak2 nak kuar bilik, aku minum la sikit..
then, ape yg penting, mesti ada baki

aku x tau ape susah sgt aku nak abiskan air tu..

bile balik, tetiap hari tu jugak la aku akan cakap kat laki aku..

"mmy ada bawak adiah"

sambil hulur nescafe ais pagi tadi yg dah tawar n sejuk siap tu..

laki aku seperti biasa..

" x mo"

atau, paling2 pun nak jaga ati aku, amek je la dgn muka terpaksa..



mesti tinggal byk tu airnye.. laki aku ckp,
"jangan membazir"
so, aku bawak la air tu utk dia..
x salah kan?

motip cerita :
betapa x kretip nye aku menentukan menu sarapan pagi ~ haiisshh.. muak!

5 comments:

Ujang9897 said...

teringin minum nescafe ais...hehe

fiszah_pjo said...

bab air nescafe tu, u like my older sis..mmg da cm ketagih da..
hihihi..klu nk g kerja selalu bfast ngn nescafe tin tu..klu tl ngntuk aje my sis tu..nescafe cm ks tenga kt die..org rso tkot die cm ketagih..tp pndai2 la kn..hihi

f.i.z.a said...

ujang : dan2 teringin..
fiszah : ketagih - perkataan yg sesuai. hehhehe.. tp sedap kan nescafe tu..

Mamajenn said...

yg tukang beli ni pun muak gak..tukang buat air tu, lom sempat akak ckp air apa nak bungkus, dia dah siap2 bancuh hahahaha..

Faizah^Ramli said...

eh mcm mana leh jmpa org sama minat nehs...sy time preggy je dpt kurangkan minat minum nescafe ais..tp nk dkt bersalin balun jgk ari2 kang dlm pantang xleh minum dah...pas pantan je balun lg..sib bek baby ok je... hehe...hantu NESCAFE AIS... i loikee... xdpt 1hari rasa xlengkap hidup daku :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails