:: JOIN THIS SITE ::

Follow by Email

25 January, 2011

kadang2 aku memang tak paham..

mende kecik je kan? ko nak g heboh2 kat atas apehal?
bagus sangat ke ko tu?
clean sangat ke keje ko?
ko nak belagak sebab ko dah lama
sebab ko dah senior
sebab ko rase semua orang akan respect ko
semua orang akan percaya cerita ko
bila ko jaja cerita sana-sini
yg kononnya, ko dah buat keje bagus
boleh blah !
baik ko berenti keje je
duduk rumah
lagi pun, ko bukannye muda lagi
baik rehat je
ko pun x de la menyakitkan hati orang lagi
x de la ko dapat dosa free

* * *

ok, aku memang marah & sedih
maafkan aku utk n3 di atas
untuk luahan ketidak-puas-hatian aku

* * *

sekarang, aku nak citer dengan lebih berhemah & bersopan santun :)

aku rase, semua orang penah alami situasi macam ni.
kerenah2 warga tua senior kat tempat kerja
masing2 nak buat yg terbaik untuk kerja masing2..
aku ulang : "kerja masing2"
semua orang yg normal mesti ada rasa macam tu..
kalau x de, cecepat la anta surat berenti keje

kalau semua orang pikir macam tu
untuk kerja masing2
aku ulang sekali lagi : "kerja masing2"
aku rase, semua mende akan jadi cantik..
semua clean
x de masalah

yang jadi masalahnye bila..
warga tua senior di tempat kerja
yang mulut macam mulut tempayan
yang sibuk nak jaga tepi kain kerja orang lain
yang perasan semua yang dia buat adalah terbaik
itu yang jadi masalah

kadang2 aku memang x paham dengan orang yg jenis macam ni
bukan ape..
x baik tabur pasir dalam periuk nasik orang lain
ape yg ko cakap tu, belum tentu orang nak dengar
belum tentu orang percaya
silap2, ko yang jadi bahan umpatan lepas ni
pikir2kan la..

mungkin niat ko baik
nak bagi tau, yang orang tu mungkin cuai
ko patutnye cakap kat orang tu direct
bukan orang kat seluruh dunia!
lagi satu, kerja dia, biarkan la
biar dia yang b'tanggungjawab
keje ko dah setel kan..
ko dah buat keje ko kan..
so, duduk diam2
bukan ko dapat duit pun klu ko nak heboh2 pasal hal keje orang

ingat la..
elok2 orang respect kat ko
x pasal2 orang menyampah dengan ko
termasuk la aku
tetibe je aku rase menyampah giler kat ko

lantak!
ada aku kesah??

* * *

opps! maaf sekali lagi..
terkasar bahasa pulak

2 comments:

a.samad jaafar said...

opppss...!!!ada orang marah kat sini..hihihi.. apa2 pun selamat berkenalan..

Fuziani JSR said...

Situasi sedemikian amat biasa dalam alam pekerjaan.... Kadang2 hilang gak rasa sabar tapi segala itu ditelan dan lama-kelamaan.... mampu menerima dgn tenang...
Akak dtg follow ni.... cari kotak jerit tapi x jumpa....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails